.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولين نشست خبري محسن رضايي بعد از انتخابات
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح كميسيون ملي انتخابات گفت: فكر مي كنم، برخي دوستاني كه در اين زمينه اظهار نظر كردند مصاحبه من را مطالعه نكردند، ولي من از هر كسي كه صحبت هاي مرا نقد كند استقبال مي‌كنم و اگر حرف اشتباهي هم زدم و كسي از موضوع انصاف آن را نقد كرد، دست او را مي بوسم...
اولين نشست خبري محسن رضايي بعد از انتخابات

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: نقد و نصيحت در جامعه آرام بهتر صورت مي گيرد و اگر جامعه ناآرام باشد امكان انتقاد وجود ندارد.

*مجمع تشخيص و طرح آمايش سرزمين

محسن رضايي در اولين نشست خبري خود بعد از انتخابات رياست جمهوري به عنوان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه طي سه جلسه اخير مجمع موضوع آمايش سرزمين مورد بحث قرار گرفته است، اظهارداشت: اين طرح نتيجه 10 سال تحقيقات دبيرخانه مجمع تشخيص و بيش از سه سال بررسي آن در كميسيون امور زيربنايي مجمع است.

چشم انداز بيست ساله، سياستهاي كلي اصل 44 و طرح آمايش سرزميني به عنوان سه ركن توسعه ملي عمل خواهند كرد.

وي افزود: طرح آمايش سرزميني در كنار سند چشم انداز بيست ساله و سياست‌هاي كلي اصل 44 مجموعه كاملي را براي طراحي الگوي توسعه ملي و هدايت فعاليتهاي اقتصادي و سياسي و اجتماعي در سطح ملي فراهم مي كند‎‌. زيرا چشم انداز افق آينده، سياست هاي كلي اصل44 قواعد فعاليت اقتصادي و طرح آمايش سرزميني هم تعادل بخشي به مناطق مختلف كشور را انجام مي دهد كه اين سه سند به عنوان سه ركن توسعه ملي عمل خواهند كرد و به همين دليل هم سند سوم مهم است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما هم اكنون در حال تدوين سياست‌هاي مربوط آمايش سرزميني هستيم، گفت: اين طرح پس از تكميل خدمت مقام معظم رهبري ارسال ميشود كه تجربه نشان داده ايشان در اين گونه موارد وقت كافي مي گذارند و در مورد آن مطالعه مي‌كنند و با گرفتن نظرات ديگران اصلاحاتي را در آن به عمل مي آورند و سپس آن را به عنوان فرمان ابلاغ مي كنند كه در نهايت بودجه سالانه نيز در اين مورد اختصاص خواهد يافت.

وي ادامه داد: پس از مطالعات رهبري ايشان نظرات سه قوه و نخبگان كشور را مي گيرند و سپس سند آمايش سرزميني مبناي قانون گذاري در كشور خواهد بود و مديريت بودجه ريزي كشور به اين ترتيب كامل مي شودكه به اين ترتيب دولتمردان و قانونگذاران مسير آينده را بهتر مديريت مي كنند.

رضايي در بيان موضوعات مطرح شده در زمينه آمايش سرزميني در جلسه اين هفته اظهار داشت: در اين جلسه موضوع تعادل هاي منطقه اي مورد بررسي قرار خواهد گرفت تا اين گونه نباشد كه برخورداري برخي استان ها نسبت به ساير استانها كمتر باشد و نيز رابطه مناطق كشور با مناطق ديگر و به خصوص بيرون مرزها مشخص شود تا نقش هر كدام از آنها در توسعه ملي لحاظ شود .

وي افزود: در زمينه فعاليت هاي فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي در برخي نواحي كشور و به خصوص مرزها بحث آمايش سرزمين مورد بررسي قرار گرفت.

رضايي همچون خبر داد: بحث آمايش سرزميني دو سه جلسه ديگر تمام مي شود و در نهايت آن را براي مقام معظم رهبري ارسال مي كنيم.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه نشست خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر در خصوص جزييات طرح آمايش سرزميني گفت: مهمترين سرفصل هاي اين طرح اين است كه از تمام پتانسيل ها و مزيت نسبي مناطق كشور با توجه به وضعيت جغرافيايي و جمعيتي كه دارند استفاده شود و اين گونه نباشد كه برخي مزيت ها مانند ترانزيت و بازرگاني كه كمتر از نفت نيست و بعضا بيشتر هم هست، غفلت شود.

وي افزود: براي تعادل بخشي به جمعيت و فعاليت ها در بسياري از مناطق كشور طرح آمايش سرزميني تهيه شده است، زيرا الان برخي از مناطق كشور خالي از جمعيت شده ، در حالي كه در آن منطقه فعاليتهايي وجود دارد. در نظر گرفته شده است و در واقع اين سند بين جمعيت و فعاليت هاي مختلف تعادل ايجاد مي كند .


برخي دوستاني كه در زمينه طرح كميسيون ملي انتخابات اظهار نظر كردند مصاحبه من را مطالعه نكردند


رضايي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در خصوص طرح كميسيون ملي انتخابات كه از سوي وي مطرح شده است، با بيان اينكه بحث قانون گذاري در كشور بايد بسيار جدي گرفته شود، تصريح كرد: اگر فعاليت هاي مجريان براساس قانون صورت گيرد هيچ گاه با مشكل مواجه نمي شويم و اگر هم ضعفي در قانون است بايد اصلاح شود كه پيشنهاد من هم درباره اصلاح قانون بود كه اين مطلب سه سال پيش در زمان مجلس هفتم مكتوب شد، اما وارد قانون جامع انتخابات نشد و اكنون نيز كه دوباره آن را مطرح كردم، فكر كردم كه شايد اين پيشنهاد بتواند مورد لحاظ قرار گيرد و نمايندگان آن را بررسي كنند تا اگر فرصتي باشد از آن استفاده كند .

رضايي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص انتقادها به طرح كميسيون ملي انتخابات تصريح كرد: فكر مي كنم،برخي دوستاني كه در اين زمينه اظهار نظر كردند مصاحبه من را مطالعه نكردند، ولي من از هر كسي كه صحبت هاي مرا نقد كند استقبال مي‌كنم و اگر حرف اشتباهي هم زدم و كسي از موضوع انصاف آن را نقد كرد، دست او را مي بوسم.

نظر مجمع تشخيص مصلحت نظام بر حفظ آرامش در كشور است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، در خصوص اين كه چرا اراده‌اي براي پيگيري راهكارهاي مجمع تشخيص مصلحت نظام كه پس از انتخابات طي بيانيه‌اي آنها را مطرح نمود، وجود ندارد؟ اظهارداشت: نظر مجمع تشخيص مصلحت نظام بر حفظ آرامش در كشور است، زيرا با وجود آن بهتر مي‌توان كشور را اداره كرد و به سوي توسعه پيش برد و همچنين نقد و نصيحت در جامعه آرام بهتر صورت مي‌گيرد و اگر جامعه ناآرام باشد امكان انتقاد وجود ندارد.

وي تصريح كرد: آرامش چيزي است كه دوستان ما در مجمع تشخيص مصلحت نظام بر آن تاكيد كردند كه هم اكنون هم اين تاكيد وجود دارد .

كساني كه اعتراضي دارند بيانيه‌اي تهيه كنند

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص طرح‌هاي گوناگوني كه در زمينه وحدت ملي پيشنهاد شده است، خاطرنشان كرد: وحدت ملي جزو اصول انقلاب است و بدون آن نمي توانيم كشور را اداره كنيم و وجود اين مساله باعث مي شود تا در مقابل تهديدات بايستيم، بنابراين تاكيد بر وحدت ملي مهم است.

وي افزود: هميشه با وحدت ملي زنده هستيم و بدون آن ضعيف هستيم. بنابراين هر طرحي كه در اين زمينه پيشنهاد شود مهم است.

رضايي با بيان اينكه بايد ببينيم وحدت ملي در چه چارچوبي صورت مي‌گيرد، تاكيد كرد: اول بايد در اين زمينه محوريت ولايت را در نظر بگيريم و ايشان را به عنوان فصل الخطاب قبول داشته باشيم و دوم اين كه وحدت بايد دو جانبه باشد و هر دو طرف قضيه آن را قبول داشته باشند و سوم هم اينكه با هم از موضوع برادري با هم كار كنيم و سوء ظن، بدبيني و تخريب وجود نداشته باشد. لذا فكرمي‌كنم وحدت ملي حول رهبري به طور دوجانبه و با برادري مي تواند وجود داشته باشد.

همه مي‌توانند در مساله وحدت ملي محور قرار گيرند


دبير مجمع تشخيص مصلحت در بحث وحدت ملي چه كساني مي توانند محوريت پيدا كنند؟ پاسخ داد: همه مي‌توانند در اين امر محور باشند و پيشنهاد مي كنم كساني كه اعتراضي دارند بيانيه‌اي تهيه كنند و طي آن بر روي چارچوب نظام ، قانون اساسي و رهبري پافشاري كنند تا اصل و مبنايي قرار گيرد تا همه جريانات حول آن حركت كنند.

رضايي همچون در پايان در پاسخ به سوال ديگري با بيان اينكه در انتخابات مقدم بر خودانتخابات مساله فرهنگ و مكانيزم‌هاي انتخاباتي مهم است، اظهار داشت: وجود فرهنگ انتخاباتي در جلوگيري از اشتباه و افزايش اعتماد مهم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.